רשת
רשת הינה אחת מזכייניות ערוץ 2 המשדרות מאז שנת 1993. באותה שנה הוענקה לרשת ולעוד שתי זכייניות את זכויות השידור, ולאחר כעשור, נשארה רק רשת ועוד זכיינית אחת – קשת – ולהן זכויות השידור עד היום. את ימות השבוע הן מחלקות ביניהן כאשר זכיינית אחת מקבלת ארבעה ימים והשנייה שלושה, ולאחר תקופה מסוימת, מחליפות ביניהן הזכייניות את ימי השידורים.
סוגי תכניות
מאחר והחל מאז ימי שידוריו הראשונים של הערוץ השני הצליח לצבור אליו מאות אלפי צופים אדוקים, וזאת הודות כמובן לשידורי הזכייניות, ממשיכה רשת במאמצים הבלתי נדלים על מנת להמשיך ולמשוך אליה צופים וזאת על ידי השקעה עצומה בתכנים חדשים ובתכניות שיחדשו בכל פעם ויספקו לצופים את הבידור אותו הם מחפשים.
קהל יעד
שידורי זכיינית רשת נחלקים למספר רצועות שידור, הנחלקות לפי שעות שידור, וזאת בכדי לבצע איזשהו פילוח של הצופים, על מנת להשתדל להביא את התכנים המתאימים ביותר. בצורה כזו, ובעקבות כך, בבוקר ואחר הצהריים, למשל, התכנים שונים אלה מאלה. באופן כזה, רשת מספקת תכנים גם לקטנים וגם לגדולים, וממשיכה לצבור לשידוריה עוד ועוד צופים, אם זה בשעה כזו או בשעה אחרת.
רצועות שידור
על מנת לשמור על ערוץ 2 כערוץ אטרקטיבי שמיועד לכל הצופים, גם זכיינית רשת משקיעה את מירב מאמציה הן בהפקת תכניות חדשות והן ברכישת תכניות מחו"ל, על מנת לשמור ואף להגדיל את הרייטינג. כל רצועת שידור, פחות או יותר, פונה לקהל מסוים, ורצועות השידור נמדדות לפי אחוזי הרייטינג, כאשר הרצועה בעלת אחוזי הרייטינג הגבוהים ביותר היא כמובן הפריים טיים.
אפשרויות פרסום
אפשרויות הפרסום בשידורי זכיינית רשת הן מגוונות וכוללות תשדירי פרסומות בזמן הפסקות הפרסומות בין תכנית לתכנית ובין החלקים השונים של תכנית מסוימת. אפשרות נוספת היא חסויות שמשודרות לפני ואחרי היציאה להפסקת הפרסומות ולפני ואחרי תכנית מסוימת. בנוסף לאלה, ישנה עוד אפשרות והיא תוכן שיווקי שמוכנס ומשולב בתוך מגוון התכניות המשודרות.