רצועת הבוקר
רצועת הבוקר של זכיינית ערוץ 2 מתחילה בשעה 6:30 ונמשכת עד השעה 11:00. התכנית שפותחת את הרצועה היא תכנית הבוקר "העולם הבוקר" שנכון לכתיבת שורות אלה מנחים אותה אברי גלעד והילה קורח. תכנית הבוקר עוסקת במגוון הנושאים הבוערים יותר והבוערים פחות שעל סדר היום, כאשר לעיתים מדובר בנושאים שאינם מדוברים ושאינם מקבלים מספיק תהודה ולכן הם אלה שנרתמים להעלות אותם לסדר היום. לאחר מכן, התכנית הבאה המשודרת היא התוכנית "שיחת היום" שבה המנחה, לוסי אהריש ממשיכה לדון בנושאי אקטואליה עם אורחיה.
קהל היעד:
קהל היעד של רצועת הבוקר הינם נשים (עקרות בית או נשים לאחר לידה), פנסיונרים וכאלה שמצויים ביום חופש וזמינים לצפות בטלוויזיה בשעה כזו. אמנם בשעות אלה אחוזי הרייטינג לא מהגבוהים שיש יחסית לשאר היום, ניתן לומר כי מדובר בקהל ממוקד, כזה שאנחנו יכולים לצפות במה יתעניינו, מה יעדיפו לראות ובאיזה אופן. כל זה מקל על המפרסם לדעת האם לפרסם ברצועת השידור הזו, אם המוצר או השירות שלו מדבר לקהל זה וקשור אליו.
התכניות הנפוצות ברצועת שידור זו:
באופן כללי, רוח הדברים והקונספט של התכניות השונות הם בעלי מכנה משותף מסוים, אך נכון להיום, התכנית הפותחת את רצועת שידורי הבוקר היא התכנית "העולם הבוקר" ולאחריה התכנית "שיחת היום". את התכנית "העולם הבוקר" הנחו בעבר מגוון מנחים, וכיום ובמשך כבר שבע שנים מנחים אותה אברי גלעד והילה קורח.
אפשרויות הפרסום ברצועת הבוקר:
ישנו מגוון אפשרויות בפרסום ברצועת שידורי הבוקר. אופציה ראשונה, והנפוצה בכל רצועות השידור, היא הפרסומות בזמן הפסקת הפרסומות. היתרון בפרסומת שמשודרת בהפסקת הפרסומות היא שיש אפשרות לתשדיר יותר ארוך ובנוסף, בגלל שבשעות הבוקר, אין הרבה פרסומות בהפסקת הפרסומות, הצופים נשארים מול הטלוויזיה מאחר ולא רוצים לפספס את המשך התוכנית. אפשרות שניה, היא חסות שתשודר לפני ואחרי היציאה והחזרה מהפרסומות ולפני ואחרי תחזית מזג האוויר. היתרון לשידורי חסות הוא שמדובר בזמן שידור קצר מאוד ולכן כל מי שרוצה להמשיך לראות את התחזית או לא צפה במהלך הפסקת הפרסומות, אבל חזר כדי לצפות בתכנית – יראה את החסות. אפשרות שלישית היא שילוב תוכן שיווקי במהלך התוכנית. תוכן שיווקי משולב בעיקר בתוכניות בוקר מאחר וזה נעשה בצורה נעימה, באופן שלא נראה מוזר ותלוש מהתוכן הרגיל.