קשת
קשת הינה זכיינית ערוץ 2 אשר כבר משנת 1993 חולקת את ימי השבוע בטלוויזיה יחד עם עוד שתי זכייניות – רשת וטלעד, עד שנת 2005, אז הפסיקה טלעד את שידוריה והחל מאותה שנה המשיכו בשידוריהן קשת ורשת כזכייניות יחידות. בנוסף לערוץ 2, קשת מפעילה את ערוץ המוסיקה "24" ואת ערוץ "ביפ" של חברת הכבלים "הוט". חלק מהתוכניות המשודרות בערוץ "ביפ" משודרות בקביעות גם בערוץ 2. בנוסף לערוצים אלו, מפעילה קשת את אתר האינטרנט "מאקו".
סוגי תוכניות
לזכיינית קשת ישנם סוגים רבים של תכניות כגון דוקומנטרי, דרמה, קומדיה, ריאליטי, שעשועונים, תכניות אירוח, תכניות תחקיר ועוד. ישנם תכנים המיועדים לילדים וישנם המיועדים למבוגרים, תלוי ברצועת השידור וזמני השידור. באופן כללי, קשת מקפידה לגוון בתכניה, ולכן ניתן למצוא בין תכניה, תוכניות מקור וגם תוכניות הנרכשות מערוצים שונים בעולם.
קהל יעד
קשת מכוונת את תכניה לקהל יעד מגוון החל מגילאי העשרה ועד קהל מבוגרים, כאשר לכל קבוצת גיל ישנן תוכניות המכוונות אליה. מעת לעת ניתן לצפות בתוכנית כזו או אחרת המיועדת לילדים, אך הן מעטות יחסית. זכיינית קשת רוכשת ויוצרת תוכניות חדשות כל הזמן על מנת להישאר מעודכנת ורלוונטית לא פחות ממתחרות אחרות שלה בארץ ובעולם. קשת מצליחה פעם אחר פעם לגרוף אחוזים נאים ביותר של רייטינג בזכות תכניה האהובים על ידי קהל יעד נרחב ביותר, כגון "מאסטר שף", "האח הגדול", "ארץ נהדרת" ועוד.
רצועות שידור
קשת מחלקת את סדר היום לרצועות שידור, אשר כל אחת מיועדת לקהל יעד נפרד, וגובה אחוזי הרייטינג שונה מרצועה לרצועה. מכיוון שכך, גם עלות הפרסום משתנה מתוכנית לתוכנית, כאשר הרייטינג הוא המרכיב העיקרי והחשוב ביותר בחישוב עלות הפרסום. בשעות הבוקר, החל מ6:30 מתחילה רצועת הבוקר ונמשכת עד השעה 11:00. לאחר מכן, ועד 17:00, משודרת רצועת אוף פריים (off prime). משעה 17:00 ועד שידור החדשות, בשעה 20:00 משודרת רצועת סמי פריים, ומשעה 21:00 ועד 23:00 משודרת רצועת הפריים טיים. רצועת הלייט נייט משודרת משעה 23:00 ועד 6:00 בבוקר.
אפשרויות פרסום
אפשרויות הפרסום בשידורי הזכיינית הן מגוונות כאשר ניתן לפרסם בעזרת פרסומת בהפסקות הפרסומות, בחסויות או בתוכן שיווקי בשלל מגוון התוכניות המשודרות.